کد مطلب:314626 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:287

دائرة المعارف ابوالفضل العباس
كتاب حاضر چهارمین مجلد از دائرة المعارف ابوالفضل العباس علیه السلام می باشد مگر می شود این اقیانوس بزرگ را به رشته تحریر در آورد زبان الكن است. همین بس كه از بیان حضرت فاطمه زهرا ام ابیها علیهاالسلام فرموده ی گرانسنگ حضرت ابی عبدالله الحسین علیه السلام كه فرموده «اركب بنفسی انت یا اخی حت تسألهم عما جائهم» (تاریخ طبری، ج 4، ص 315) و بیان حضرت امام زین العابدین علیه السلام و بیان امام جعفر صادق علیه السلام، و بیان درربار حضرت بقیة الله ارواحنا فداه هر كدام از معصومین علیهم السلام از این شخصیت والا سخن به میان آورده اند اما نظر نویسنده این سطور آن است كه اگر بنا بود خداوند متعال سلسله ائمه اطهار علیهم السلام را ادامه می داد این بزرگوار سیزدهمین آن می شد.

خوشبختانه قلم این بضاعت ناچیز مورد توجه فرزانگان و اندیشمندان قرار گرفت و این كتاب در همایش بزرگ عباس باب الحوائج در 20 خرداد ماه 1383، رتبه اول را كسب نموده، متن تقدیرنامه به شرح ذیل است كه ملاحظه می فرمایید:

مسابقه بزرگ عباس باب الحوائج



و الله ان قطعتموا یمینی

انی احامی ابدا عن دینی



برادر گرامی حاج شیخ علی ربانی خلخالی

در جهانی كه دستاوردهای تمدن جدید رفته رفته رنگ می بازد و شیوه ی كهنه هجوم نظامی به جدیدترین ابزار اشاعه و سیطره اندیشه بدل شده است؛ زمینه ای مناسب برای بازشناسی اندیشه های ناب اسلامی فراهم آمده است. بر همین اساس



[ صفحه 15]



هدایت و رستگاری، مایه مباهات است كه اثر شما در بخش كتاب حائز رتبه اول و شایسته تقدیر شناخته شد، به شكرانه این موفقیت، لوح تقدیر تقدیم می شود. توفیق روزافزون شما را از خداوند متعال خواهانیم.

عزت الله ضرغامی

رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

در خور ذكر است كه برای حفظ وحدت و یكپارچگی نثر كتاب مطالب منقول از مآخذ گوناگون (جز آنچه در میان گیومه قرار دارد) با حفظ كامل معنا و مضمون، تلخیص یا ویرایش شده است. امید است اثر ناچیز مورد توجه قبول و حضرت بقیة الله الاعظم حجة ابن الحسن العسكری عج الله تعالی فرجه الشریف قرار گیرد. آمین رب العالمین.

سبحان ربك رب العزة عما یصفون

و سلام علی المرسلین و الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطیبین الطاهرین و العاقبة للمتقین

سوم جمادی الثانی 1425 هجری قمری مطابق 31 مرداد 1383 هجری شمسی

سالروز شهادت مظلومانه ام ابیها صدیقه ی كبری فاطمه زهرا (سلام الله علیها) قم حرم اهل بیت (علیهم السلام)

علی ربانی خلخالی



[ صفحه 20]